Dakar 2019: po 3. etapě je Macík v první pětce, Brabec klesl na 24. místo

 

AREGUIPA – Středeční etapa mezi San Juanem de Marcona a Arequipou měřila celkem 799 kilometrů, z toho speciálka 331 kilometrů. Ta zavedla soutěžní posádky až do výšky okolo 2000 metrů nad mořem a z větší části její trať tvořila dunová pole. Ta potrápila nejednoho závodníka a mnohým favoritům způsobila problémy. To se však netýkalo posádky Martin Macík, František Tomášek, Lukáš Kalenda a jejich kamionu Liaz, který držel krok s ruskými továrními kamazy a do cíle dojel na pátém místě. Pátá příčka patří kamionu Liaz i celkově. Motocyklista Big Shoch Racing týmu Jan Brabec ztratil v etapě hodinu, dojel jednatřicátý a klesl na 24. pozici.

foto: Big Shock Racing

„Tohle bylo brutální! Zrádné a vysoké duny střídali kopce písku s kamením a do toho fesh fesh pláně! Dvakrát jsme zapadli v trychtýři, kde už nebyla cesta ven, ale Franta to dal! Pak téměř převrácení v řečišti, kde jsme nechali přes deset minut a dokonce jsem se musel jít podívat ven, abych zjistil jak z toho ven! No prostě nářez, který jsme si fakt užili až do morku kostí, které máme řádně rozklepaný,“ popsal svoje pocitu po dojezdu etapy Martin Macík.

I přes náročnost tratě se zdá, že Franta, kamion Martina Macíka, přestál etapu bez závažnější úhony. „Máme prolomený celý přední nárazník, protože jsme nabořili dunu při jednom sjezdu a dole byla obrovská díra, takže jsme dostali ránu. Asi bude trochu pochroumaný bok, jak jsme zapadli do řečiště, ale jinak dobré, Franta jede super,“ dodal Martin Macík.

foto: Big Shock Racing

„Někdy jsou dobré a někdy trošku horší dny. Já měl dnes ten horší, když jsem zakufroval na dvou bodech a nemohl je najít,“ vzkázal po etapě stručně ale jasně Jan Brabec, když se mu po dlouhém přejezdu podařilo konečně dostat do bivaku, kde mohl odevzdat svůj motocykl k nočnímu servisu a utíkal si chystat roadbook na další den. Jisté je, že mechanici tentokrát neměli klidnou noc. Na závodníky totiž čeká maratonská etapa. Jezdci budou trávit noc bez pomoci svých týmů. Proto je dobré mít svůj závodní stroj v co nejlepším pořádku.

Autor/zdroj: Z Rallye Dakar Nikola Kužílková,
Big Shock Racing