Soutěžní a doprovodné stroje týmu Big Shock Racing se už plaví do Peru

 

SEDLČANY – Dakar odstartuje v Peru až 6. ledna, ale závodní stroje týmu Big Shock Racing už se vydaly na cestu. Ve francouzském přístavu Le Havre proběhlo dakarské nalodění téměř 600 vozidel na trajekt směřující do Limy. Ten se přes noc stal nejexkluzivnějším plovoucím parkovištěm v celém Atlantickém oceánu. Nechyběla ani kompletní sestava týmu Big Shock Racing. Martin Macík odevzdal klíčky od svého černožlutého Liazu s číslem 504, přezdívaného Franta. Jan Brabec se rozloučil s motocyklem Husqvarna s číslem 46.

foto: Big Shock Racing

„Letos se Franta do Francie vezl na vleku, poprvé nejel po svých, aby se před závodem šetřil a eliminovali jsme případné komplikace, ke kterým by na cestě ze Sedlčan do Le Havre mohlo dojít,“ popisuje Martin Macík starší, manažer týmu. Členové týmu Big Shock Racing se shodují, že letošní dakarské nalodění proběhlo nečekaně hladce a rychle. Možná i proto, že část povinností, včetně vážení aut, se tentokrát přesunula až do Limy. Největší komplikací tak byla zapomenutá lednice, pro kterou se do Nosislavi vracel klan Brabců ještě před vyjetím týmové dakarské karavany ze Sedlčan. Kromě závodních strojů tým předal organizátorům také doprovodné vozy.

foto: Big Shock Racing

Bydlík, ve kterém mají jezdci během Dakaru kompletně vybavené zázemí, včetně ložnic, sprch, toalety a skromné kuchyně. Dále osobní automobil MINI pro rychlé přesuny. Nechyběl servisní kamion MAN 6×6, přepravující všechny náhradní díly pro kamion, nářadí a na střeše také deset nových pneumatik pro Frantu. Dále tým odevzdal dvě Toyoty Hilux, novinářská auta vybavená závodními sedačkami a bezpečnostním rámem, která během závodu mohou jet po trati. Nově přibyl také Mercedes Sprinter, doprovodné vozidlo pro motocyklistu Honzu Brabce, které veze všechny náhradní díly a nářadí na motorku. Zároveň se v doprovodném mercedesu dá spát.

Autor/zdroj: Nikola Kuželíková,
Big Shock Racing