V rozpálené kotlině i napodruhé zvítězil v nejsilnější divizi Rakušan Höller

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Za úmorného vedra a v prachu se v areálu Sedlčanské kotliny jel o uplynulém víkendu osmý rallycrossový závod Zóny střední Evropy. V pěti soutěžních divizích se ho účastnila padesátka závodníků z Rakouska, Slovenska, Německa, Nizozemska, Ruska a Česka. Kromě toho byl na víkendovém programu v kotlině závod České trofeje historických automobilů a závod Mascom cupu v kartcrossu. V sobotu byly na programu první rozjížďky, v neděli za třicetistupňového vedra postupně druhé a třetí rozjížďky a odpoledne pak diváci mohli sledovat semifinálové a finálové jízdy.

V nejsilnější divizi SuperCars zvítězil stejně jako před měsícem Rakušan Alois Höller s vozem Ford Focus, divizi Super 1600 ovládl v Sedlčanech ruský závodník Yury Belevskiy s vozem Škoda Fabia. Divizi National 1600 vyhrál Marek Honzík (CZ) s vozem Puegot 106. Roman Častoral (CZ) s vozem Opel Astra OPC se v kotlině zapsal jako vítěz divize SuperTouringCars do 2000, ve stejné divizi vozů nad 2000 ccm zvítězil Aleš Kubík (CZ) s vozem značky VW Polo. V divizi SuperTouringCars do 1600 si prvenství ze Sedlčan odvezl Rakušan Daniel Karlovits a jeho Honda Civic.

Do dvoudenního programu v sobotu 28. a v neděli 29. července byl zařazen i čtvrtý rallykrosový závod České trofeje historických automobilů a šestý závod dvanáctidílného seriálu bugin KartCross Mascom Cup 2018. V trofeji historiků startovalo v kotlině celkem 24 jezdců. V kategorii historických vozů do 1600 prvenství v Sedlčanské kotlině získal Pavel Koutný s vozem Škoda 130 L. V kategorii historiků nad 1600 zvítězil Petr Šplíchal s německým vozem VW Golf. V závodě Kartcross Mascom Cupu 2018 zvítězil Petr Doležal s buginou Honda CBR, sedlčanský Mrvka tentokrát dojel na čtvrtém místě.