Do mostu se teď zakously silniční stroje

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLEC-PRČICE – Z více jak osm měsíců trvající uzavírky mostu Karla Burky, která kvůli rekonstrukci rozdělila dvojměstí Sedlec a Prčici, uplynuly tři týdny. Chodci mohou z mostu využívat k chůzi pouze jeden chodník, všechny další části mostu obsadila těžká silniční technika a její obsluha. Na jejich práci neshlížejí jen sochy svatého Floriána a svatého Jana Nepomuckého, ale také obyvatelé města, kteří tudy denně procházejí. V dubnu se silniční stroje zakously nejen do dláždění, ale také do vlastní konstrukce 200 metrů dlouhého mostu. Most Karla Burky už něco pamatuje, pochází z roku 1822.

Rekonstrukce mostu (stav 21. dubna) – foto: Václav Peterka

„Stavba mostu, ač na ní pracoval poddaný lid (ještě stále bylo poddanství a robota) téměř zdarma, stála 60 tisíc zl. vídeňské měny, čili 24 tisíc zl. ve stříbře. To byla na tehdejší poměry skutečně vysoká částka,“ uvádí mimo jiné veřejně dostupné informace města Sedlec-Prčice. Nemalá je i současná cena rekonstrukce mostu na silnici číslo II/120 přes Sedlecký potok, vyjde na víc jak 45 milionu korun. Zahrnuje výstavbu nového mostního svršku a opravu stávajícího zpevnění pod mostem. Dále bude v rámci mostu provedena obnova dláždění koryta potoku na vtoku i výtoku a rekonstruováno zábradlí.

Další fotografie z rekonstrukce mostu Karla Burky